dilluns, de febrer 10, 2014

MANERES DIFERENTS DE FER MODA

L'Upcycling és una manera diferent de treballar els teixits i fer moda, moda sostenible i ecològica.

A Edinburgh vaig coneixer l'Upcycling, em va encantar!!!


Feia molts anys que havia deixat de somiar amb el disseny per tocar de peus a terra i treballar amb una professió que a priori em semblava més estable, però com a tanta gent la crisis em va tocar de ple i em vaig quedar sense res.
Amb l’Upcycling  va renéixer el meu entusiasme per fer roba, i va tornar el somni que havia deixat enrere, una nova il·lusió i una manera diferent de fer moda.
L’Upcycling consisteix en convertir coses que normalment anirien a la brossa en altres de valor - se'ls dóna una segona oportunitat i no es generen nous residus. 
En el meu cas la matèria primera és la roba. No es tracta d'arreglar una peça feta servir, de segona mà, sinó de dissenyar-ne una de nova. 
Arquitectes, dissenyadors industrials i els dissenyadors de moda podem dissenyar amb materials eco-friendlyi buscar diferents formes de produir-los sense explotar o fer malbé els recursos naturals, el disseny ecològic ja no és una opció, sinó una necessitat.
Hem de reduir el volum de roba de l'abocador i reutilitzar-ne la major part i facilitar-ne el reciclatge perquè es transformi en peces úniques i diferents.























Al món de la moda cada cop són més comuns conceptes com ara slowfashion o ecofashion, reutilització de teixits (reciclar i fer un nou teixit), cradle to cradle (economia circular), zero waste i upcycling.
M'encanta utilitzar les peces que la gent llença i convertir-les en noves. Compro peces d'home i dona, peces que m'enamoren pel tacte i color. També he fet una faldilla amb un paraigües que es va trencar, un vestit amb corbates, i ara estic fent un vestit amb les bosses de seda de les infusions. Tota la roba que m'arriba al taller la transformo, a vegades veig una peça i ja l'imagino diferent! De moment totes les peces que faig les dissenyo, les tallo i les cuso jo, per tant podem dir que son dissenys 100% handmade.
És molt interessant per als dissenyadors que comencem i és una oportunitat de fer les coses bé. I sense recursos econòmics, podem comprar peces de segona mà a preus molt barats i convertir-les en peces de disseny i molt maques. Comprar teixits ecològics i produir és car. Per això veig el reciclatge com una oportunitat. A més, creativament és molt interessant. 
Hi ha molts dissenyadors que han escollit aquest camí,
especialment en països com Alemanya, Anglaterra, Finlàndia i Dinamarca. 
El comerç just, la reutilització de teixits, el reciclatge, els teixits orgànics i ecològics, l'upcycling, i segur que moltes coses més fan que aportem el nostre granet de sorra per viure amb un món més sostenible.



 

























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada